راهبرد مشارکت الکترونیکی مصوب برای سازمان نقشهبرداری کشور
راهبرد مشارکت الکترونیکی مصوب برای سازمان نقشهبرداری کشور
در راستای اجرای مفاد ماده "9" تصویبنامه شماره 112128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری» راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان نقشه برداری کشور به شرح ذیل میباشد.
1. حتی المقدور پیش نویس کلیه مقررات و لوایح خود را اعم از بخشنامه ها، آییننامه ها، دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی را دست کم به مدت یکهفته از طریق درگاه الکترونیک سازمان در معرض اظهارنظر جوامع عمومی و تخصصی قرار گرفته و پس از دریافت نظرات و انتقادات نسبت به بررسی، اصلاح وسپس تصویب و ابلاغ اقدام خواهد شد.
2. با استفاده از پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی ncc.org.ir، پست الکترونیکی به آدرس info@ncc.org.ir و دیگر کانال های ارتباطی، بستر تعاملی لازم جهت دریافت نظرات شهروندان برای کلیه رویدادها، فعالیت ها، گزارشات و اخبار مرتبط فراهم شده و این نظرات توسط اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و همکاری های امور بین الملل مورد بررسی و بهرهبرداری قرار می گیرد.
3. عموم شهروندان امکان مشاهده و اظهارنظر کلیه محصولات و خدمات سازمان را از طریق تارنمای الکترونیکی خواهند داشت.
4. واحدهای ارائه دهنده محصولات و خدمات مکلفند، پس از دریافت شکایات از طریق میز خدمت و تخصیص کد رهگیری در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر طی مدت یک هفته) نسبت به ارسال پاسخ به اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و همکاری های امور بین الملل اقدام نموده ، تا از آن طریق به شهروند موردنظر منعکس شود. در مجموع روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نباید بیش از 10 روز کاری به طول بیانجامد.
5. شهروندان میتوانند از طریق شماره تلفنهای 7- 66071001 با پیش شماره 021، از ساعت 8 الی 16 (داخلی 2735 – واحد رسیدگی به شکایات) هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.
از کاربران محترم درخواست می شود اگر در موارد فوق نظری دارند، در بخش نظرات همین مطلب منتشر نمایند.