مدیریت نقشهنگاری و اطلسهای ملی سازمان نقشهبرداری کشور اعلام کرد:
اطلس آموزش عالی (نگارش سوم)، توسط مدیریت نقشهنگاری و اطلسهای ملی سازمان نقشهبرداری کشور تهیه و تدوین شد
اطلس آموزش عالی (نگارش سوم) بر پایه آمار و اطلاعات سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ ارائه شده از سوی "موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی" توسط مدیریت نقشهنگاری و اطلسهای ملی سازمان نقشهبرداری کشور تهیه و تدوین شده است.
اطلس آموزش عالی (نگارش سوم) بر پایه آمار و اطلاعات سال تحصیلی 98-1397 ارائه شده از سوی "موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی" توسط مدیریت نقشهنگاری و اطلسهای ملی سازمان نقشهبرداری کشور تهیه و تدوین شده است.
این اطلس برنامهها و فعالیتهای بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور، متشکل از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی را پوشش میدهد و با رویکردی آماری ـ توصیفی به تحلیل عملکرد آموزش عالی در بخشهای گوناگونی مانند ثبتنامشدگان، دانشجویان، دانشآموختگان و اعضای هیئت علمی میپردازد.
مطالعه فرایند توسعه در جهان پیشرفته و توسعه یافته، حکایت از این واقعیت دارد که نظامهای دانایی به طور عام و نظامهای آموزش عالی به طور خاص، همواره عامل بنیادی تکامل و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بودهاند، بنابراین کشورهایی که خواهان توسعه همهجانبه و پایدار هستند، ابتدا بایستی نظامهای آموزش عالی خود را به طور متوازن و بر اساس عدالت آموزشی توسعه دهند تا همه استانها و شهرهای آنها از دسترسی و توسعه متوازن و پایدار برخوردار شوند. شرط لازم برای توسعه عادلانه نظامهای آموزش عالی، شناخت دقیق آنها است.
اطلسهای ملی به عنوان ابزار گرافیکی ارائه دهنده آمار و اطلاعات برای مطالعه وضعیت موجود و همچنین برنامهریزیهای آتی در جهت بهبود آن میتواند مرجع مفید و مستحکمی باشد. به همین سبب، سازمان نقشهبرداری کشور در سال 1377 نگارش این اطلس را به عهده گرفت. از آن زمان به بعد، تغییرات حاصل در وضعیت آموزش عالی کشور، بازنگری آن را ایجاب میکرد. نگارش دوم اطلس آموزش عالی نیز در سال 1385 تهیه و تدوین شده است.
امید است که مجموعه حاضر بتواند موجبات رضایت و خشنودی و بهرهبرداری مسئولان، دستاندرکاران، پژوهشگران و تمامی علاقهمندان به موضوع آموزش عالی در کشور را فراهم آورد.
جهت مشاهده نسخه الکترونیکی اطلس آموزش عالی (نگارش سوم) میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.ncc.gov.ir/ebook/8/mobile/